RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Vil sure kelnere til livs

Tallene taler sitt klare språk; vi bryr oss ikke om ølen er dyr, bare kelneren serverer den med et smil.

I en undersøkelse gjort blant reiselivsbransjens egne medlemmer svarer tre av ti at den norske reiselivsbransjen bør heve nivået på service- og kundebehandlingen. I den samme undersøkelsen er bare 9 prosent opptatt av at prisnivået må senkes.

- Vi har nå satt i gang et nasjonalt initiativ for å høyne servicenivået i Norge. Vi involverer også andre næringer der service spilleren stor rolle, sier Ingunn Hofseth, generalsekretær i HSMAI, reiselivsorganisasjonen som foretok undersøkelsen.

Tiltakene for å gjøre kelnere og andre servicearbeidere blidere, er blant annet kurs og konferanser.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere