RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Voldelig og vakkert

Sist oppdatert:
Spillmagasinet har prøvekjørt et av de mest etterlengtede spillene i 2006, skytespillet «Black». Se bildene.

(TV 2 Spillmagasinet): Allerede i 2004 begynte ryktene om den nye skytespillet «Black» å gå.

Detaljer: Høypotent skyteporno.
Les også: Gled deg til februar.

Flere nye bilder i bunn av artikkelen.

Under årets E3-messe i Los Angeles, verdens største spillmesse, fikk vi endelig se spillet – og det er tydelig at du ikke trenger HDTV og supersterk maskin for å levere imponerende grafikk.

Kjever ramlet i bakken og folk måtte slå seg selv i ansiktet for og være sikker på at de ikke drømte da «Black» ble presentert for en liten kjerne av journalister.

Endelig vår tur

Men det er snart et halvt år siden. Nå har vi endelig fått spilt spillet selv.

En grensepost i Øst-Europa var åsted for våre første minutter med «Black», en grensepost som har fått kjørt seg skikkelig de siste dagene.

Vi har sprengt hus, tårn, biler og sendt en hel haug grensevakter ditt pepperen gror med noen enormt tilfredsstillende våpen.

Du kan snike deg gjennom store deler av banen, men det ble fort kjedelig. Våpnene i «Black» er store og bråkete og det klør i avtrekkerfingeren bare du værer en fiende.

Skuddvekslingene vi har tatt del i har alle vært noen av de morsomste og mest hektiske vi har vært borti. «Black» går ikke av veien for sende ti eller fler fiender mot deg på en gang.

Fantastisk lyd

En ting som allerede nå gjør at «Black» skiller seg ut, er de fantastiske lydeffektene. Når du fyrer av en gønner smeller det skikkelig, det er nesten så du kjenner kruttlukten i stua.

Legger du sammen en ti-tolv skuddsalver på en gang sier det seg selv at spillet ikke er veldig nabo-vennlig. Heldigvis vil du neppe høre at de dundrer på døren.

Som du kanskje har sett på bilder og filmer er «Black» usedvanlig vakkert. Det er utrolug imponerende at denne generasjonen konsoller kan produsere så detaljerte omgivelser, fiender og eksplosjoner, og vitner om det fortsatt er krefter å hente i Playstation 2 og Xbox.

Lover godt

Koden vi prøvde viste ikke tegn til hakking, og gjelder det også for fullversjonen tar vi av oss hatten for det utviklernestudioet Criterion har fått til.

Vi har riktignok bare spilt én bane, men den lover så godt at med mindre EA setter en gjeng aper til å gjøre ferdig spillet skal det mye til for at «Black» ikke blir en av de mest fabelaktige spillopplevelsene neste år.

«Black» skal etter planen lanseres 28. februar og Spillmagasinet følger spillet med argus-øyne i månedene frem mot lansering.

Les flere spillsaker her.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere