RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

GIR PENGER: Dersom du er folkeregistrert i Oslo kan du få inntil 5000 kroner i støtte til å kjøpe el-sykkel. - Det er et godt og fremtidsrettet alternativ til bilen, sier byråd for miljø og samferdsel Lan Marie Nguyen Berg.
GIR PENGER: Dersom du er folkeregistrert i Oslo kan du få inntil 5000 kroner i støtte til å kjøpe el-sykkel. - Det er et godt og fremtidsrettet alternativ til bilen, sier byråd for miljø og samferdsel Lan Marie Nguyen Berg.

MDG vil gi 5000 til deg for å kjøpe el-sykkel

Sist oppdatert:
Fra nyttår kan du slå til, dersom du er Oslo-boer.

Oslo kommune vil gi el-sykkelsalget en real dytt, skriver Aftenposten (krever abonnement).

Det rødgrønne byrådet i Oslo (Arbeiderpartiet (Ap), Miljøpartiet de grønne (MDG) og Sosialistisk Venstreparti (SV)), sa i byrådserklæringen at de vil innføre støtteordning for å få folk til å kjøpe elsykkel.

Her kan du tipse Nettavisens journalist på mail, eller ring 02060.

Målet er å få flere til å velge sykkel fremfor bil, skriver avisen.

– Elsykkel er et godt og fremtidsrettet alternativ til bilen. Også for barnefamilier som skal hente og levere i barnehagen, fordi man ka nha vogn bak til barna. Vi ønsker å gi en ekstra dytt for å få fart på el-sykkelsalget, sier byråd for miljø og samferdsel Lan Marie Nguyen Berg til Aftenposten.

Støtten er bygget opp med at man kan få støtte med inntil 20 prosent av kjøpesummen av el-sykkelen, men maks 5000 kroner, skriver Aftenposten.

Totalt kan det settes av fem millioner kroner til prosjektet. Det betyr at minst 1000 personer kan få støtte til ny el-sykkel.

For å få sykkelstøtten må du være registrert Oslo-boer og være over 18 år. Det kan kun søkes støtte til én sykkel per person. 

Søknadsskjema for tilskuddet legges ut på Oslo kommunes nettsider første virkedag i 2016.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

Våre bloggere