RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
NETTFENOMEN: Adam Lallana, her i akjson for Liverpool, har blitt et internettfenomen.
NETTFENOMEN: Adam Lallana, her i akjson for Liverpool, har blitt et internettfenomen. Foto: Peter Byrne (Pa Photos / NTB scanpix)

Er Liverpool-stjernens syke triks virkelig ekte?

Videoklippet sprer seg raskt på nettet.

Adam Lallana ble handlet inn for store penger av Liverpool i sommer, men 26-åringen har slitt en del med skader og ikke fått vist seg fram mye.

Den tidligere Southampton-helten er imidlertid sett på som en spiller som skal kunne kjempe om en plass i Brendan Rodgers' førsteellever etter hvert.

På de totalt 12 kampene han har vært på banen for de røde siden overgangen, har det så langt kun blitt ett mål, mot WBA i ligaen.

Men selv om det har gått litt trått på banen for Lallana, gjør han stor suksess utenfor. En video av kantspilleren har nemlig spredd seg raskt på internett.

Reklamefilm
Grunnen er et triks Lallana gjorde under innspillingen av en reklamefilm for videospillet Assasins Creed nylig. I det som kan se ut som et uhøytidelig øyeblikk, slår 26-åringen ballen opp i veggen, før den går ned via bordet og opp i hetten på hettegenseren til én av de andre medvirkende på innspillingen.

Det alle spør seg nå, er om dette virkelig er ekte, eller om det rett og slett er et tilfelle av litt kreativ redigering? Siden det tross alt er snakk om en reklame, er det fristende å tro at produsenten ønsker så mye oppmerksomhet som mulig og at filmen har blitt redigert for nettopp å bli et fenomen på nett.

Dette vil i så fall ikke være første gang en redigert fotballvideo har blitt en snakkis på nettet. Andre eksempler er Ronaldinhos Nike-reklame, der han fra distanse slår ballen i tverrliggeren, for så å få den tilbake og dempe den på brystet - gjentatte ganger. Brassen har senere innrømmet at det var filmtriks.

John Carew
David Beckham er en annen som har stilt opp med sine triks i en reklame. Den engelske stjernen prøvde i sin tid å selge Pepsi ved å sparke ballen opp i tre forskjellige søppelkasser på stranden. Videoen var selvsagt ikke ekte.

Vår egen John Carew har også prøvde seg med triks på film, men sjelden har vel enigheten om at det er filmtriks vært større. I en film for Aston Villas nettside står den sterke spissen tilfeldigvis på parkeringsplassen utenfor Villa Park, får en ball, signerer den og sparker den opp i Villa-skiltet øverst på stadionveggen. Ikke overbevisende filmkunst, men likevel en klassiker.

Se de nevnte videosnuttene under:






Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere