RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: TV 2

Øl-krøll for Åge Hareide

Sist oppdatert:
Da Åge Hareide ankom Hongkong, ble han fotografert med ølfabrikanten Carlsbergs logo på jakken. Det har ført til kritikk i Norge.

Norges fotballforbund likte dårlig at Hareide stilte opp med Carlsberg-logo - og refset den nye landslagssjefen. Det forstår Åge Hareide svært lite av.

- Det sto "Carlsberg Cup 2004", og det er turneringens navn. En dame kom og klistret merket på meg, og jeg så ikke engang hva det var, men nå må vi slutte å tulle. Om vi skal være med på sponsede turneringer, så må vi finne oss i at vi avbildes med turneringens logo, sier Hareide.

Kan ikke velge
- Fotball er det viktigste for oss, og vi er ikke så høyt ranket at vi kan velge hvilke merker turneringene vi spiller, skal bli sponset av. Vi kan heller ikke kreve at de forandrer navnet til lettøl-cup, fortsetter han sarkastisk.

Den kinesiske nyttårsturneringen i fotball, som Norge vant i 2001 og gjør et nytt forsøk på å vinne i år (eller neste år, etter kinesisk kalender), sponses av et ølmerke som profilerer seg som best det kan i forbindelse med turneringen.

- Svenskene gjør det. De kom hit dagen før oss, og var med på et arrangement for sponsoren. Vi kan ikke være så uvennlige at vi nekter alt som ikke passer oss. Da blir vi ikke invitert neste gang, sier Hareide.

Trøbbel tidligere
Norges fotballforbund har tidligere vært i klammeri med samme ølprodusent. Da Liverpool gjestet Ullevaal for en del år tilbake, fikk ikke engelskmennene ha produsentens navn på trøyen.

De byttet logoen ut med «Probably».

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere