RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Lotte (19) gjør som Aksel

Og flere kan følge etter.

Aksel Lund Svindal har allerede fått solgt den ledige sponsorplassen på hodet til Red Bull.

Og nå har også alpinkollega Lotte Smiseth Sejersted gjort det samme. Hun kommer til å ha FotoVideo på lua og hjelmen kommende sesong.

- Vi er veldig fornøyd med dette, og ser frem til å få på plass flere slike avtaler med våre utøvere, røper sportssjef i alpint, Claus Ryste.

Det er første gangen at norske alpinister har mulighet til å selge et eget sponsormerke på hodeplagget. 40 prosent av inntektene fra eksponeringen tilfaller Skiforbundet, det resterende beholder utøveren.

- Denne ordningen er positiv på alle punkter. Totalt sett mener vi at en slik sponsormodell bidrar mer til fellesskapet, samt mer til norsk alpinsport samlet, sier Ryste.

Lotte Smiseth Sejersted (19) viste lovende takter i fjor, og er spådd en stor karriere. I fjor vant hadde hun faktisk beste tid på en utfortrening før verdenscuprennet i Haus im Ennstal, men i renn var den beste plasseringen hennes en 17. plass.

Alpinsesongen begynner denne helgen i østerrikske Sölden, med storslalåm for damer lørdag og storslalåm for herrer søndag.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere