RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Seerne valgte både cup og rally

Sist oppdatert:
735.000 seere fulgte TV 2s cupfinale-sending søndag, mens 482.000 fulgte Petter Solbergs kamp om VM-gullet i rally på NRK.

TV 2 hadde i snitt en markedsandel på 60,8 prosent, mens NRK endte på 46,1 prosent i snitt. Cupfinalen fikk med andre ord sterk konkurranse fra råkjøreren fra Spydeberg.

Etter at Solberg kjørte i mål til VM-gull, byttet svært mange seere kanal til TV 2.

Da NRKs rallysending var slutt, begynte ekstraomgangen på Ullevaal. Seertallene økte til 891 000 seere (andel 72,6 prosent) under denne delen av kampen.

Også damenes cupfinale fikk god seeroppslutning. 349.000 seere så Medkila slå Kolbotn. Det ga en markedsandel på 46,6 prosent, skriver Kampanje.

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere