FLAX tar av på mobil

Skrapelodd er vinneren i Norsk Tippings storsatsing på nett- og mobilspill.

Kommersielt

Tirsdag denne uken lanserte Norsk Tipping 65 nye spill for web og mobile plattformer.

I det nye spilltilbudet finnes det populære spill som blackjak, videopoker, rulett, hjulspill, bingo og høyt og lavt, men det er en av Norsk Tippings gamle besteselgere som så langt er klart mest populært. Skrapespillet FLAX har stått for nesten halvparten av omsetningen.

- Det viser hvor sterk merkevaren FLAX er. De tradisjonelle bordspillene i KongKasino er også spill våre kunder lar seg underholde av. Det har også vært høy aktivitet i Bingoria, forteller Hans Erland Ringsvold, leder for Instaspill-avdelingen i Norsk Tipping.

Det er ingen hemmelighet at nordmenn bruker stadig mer tid på mobile plattformer på bekostning av PC og laptoper, men Norsk Tipping er forbauset over fordelingen mellom nett- og mobilspillene.

- Over 55 prosent av salget har kommet via mobil og nettbrett. Vi trodde mobilen ville gjøre det bra, men over halvparten av salget er mer enn vi trodde. Dette er over all forventning, fortsetter Ringsvold.

Norsk Tipping har planer om å lansere flere nye spill for nett og mobil i løpet av 2014.

- Vi kommer med flere spill, det forventer kundene våre. Tilbudet på mobil vil bli betraktelig utvidet. Ved utgangen av året vil det bli et langt større utvalg enn det du ser i disse lanseringstider. I løpet av første halvår kommer vi også med en hel rekke nye ferdighetsspill. Da kommer det sosiale elementet også tydeligere fram, sier Ringsvold.


Alle de 65 nye spillene kan testes gratis:

Her finner du kasino- og huljspill

Her finner du FLAX-spillene

Her finner du Bingoria

Her finner du Yezz!-spillene

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vi vil helst at du er med på diskusjonen under fullt navn, men aksepterer at det kan finnes gode grunner for å være anonym. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus