- God mulighet med Alsace Ås

Søndag vant Tom Horpestad med Riva del Sole på Vincennes. I kveld har han en god vinnersjanse i V5-finalen på Momarken.

Her finner du Nettavisens V5-tips til Momarken.

Dagen innledes med to oppsitt Tom ikke kjenner noe til, så vi går direkte til stallhesten 2 Street Legal i 4. løp/V5-3.

Les også: Tengsareid i fokus på Forus i kveld

- 2 Street Legal feilet sist på vei fram, og ødela for en fin plassering. Han er i bunn og grunn ikke så verst, men det er ofte galoppene som ødelegger for ham. Det ble et litt trangt spor denne gang, men det er ikke fra start at galoppfaren er størst, dt er utover i løpet. Vi satser på en fin premie i første omgang, uttaler Horpestad.

- I 5. løp/V5-4 kjører jeg 2 Næverns Olle, som skuffet meg veldig ved å ikke vinne sist jeg kjørte ham. Han er flink fra start og henger bra med, men viljen er det så som så med. Vi satser inn mot en best mulig premie på forhånd, synes Årjäng-treneren.

Her kan du registrere deg og spille. Du kan bruke Visa-kortet til å spille med på Nettavisens travmagasin.

Dagens største sjanse kommer med 2 Alsace Ås. Han har et nydelig løp på papiret og piler trolig rett til tet.

- Jeg er optimist med 2 Alsace Ås. Han har veldig fine forutsetninger og det ser bra ut på forhånd. Jeg regner med at vi må kjøre med sko, men det gikk han med på Bjerke sist også, og det fungerte bra, selv om han er aller best skoløs. I trening får han det bare rolig mellom løp, og formen er nok fortsatt god. Først og fremst er det 9 Debbie Scot imot, men jeg synes jeg har en god vinnersjanse, sier Horpestad.

Frankrike som gjelder
Riva del Sole gjør stor suksess under vintermeetinget på Vincennes og ser ut til å trives fortreffelig i pariserloffens hjemland.

- Når planlegger dere neste start for Riva del Sole, Tom?

- Vi vet ikke helt eksakt hvilket løp som blir hennes neste, men vi prøver å finne et passende løp for henne om en tre ukers tid, det er passende intervall mellom løpene for henne. Nå fikk hun endel penger på seg i går, så vi må regne litt, men vi satser på at det blir nok et løp på Vincennes, hun ser ut til å like seg der, kommenterer en jordnær rogalending som slett ikke har ”lettet” etter to strake Vincennes-triumfer med den norskeide hoppa.

- Hva med Gazza Degato, har han gått i vintertrening?

- Ja, Gazza var ikke på topp i sin siste start på Vincennes. Det var ikke noe trykk i ham og i etterkant har vi funnet rusk i halsen og lave blodverdier. Vi tok han derfor ut av løpene og satser heller mot en ny sesong hjemme i Skandinavia. Vi holder ham derimot i Frankrike fram til den verste vinteren er over her hjemme. Målet for denne sesongen blir omtrent som fjoråret. Han har bevist at han hevder seg blant de beste, så vi håper at han kan holde seg såpass frisk at vi kan sikte oss inn mot Oslo Grand Prix og Elitloppet i år, forteller Horpestad om den svneske Derbyvinneren fra 2004.

Kilde: rikstoto.no

HTML EMBED
NYHET!Nå kan du spille på trav hos Nettavisen. Det er svært enkelt å levere kupongen, og du kan spille på tre måter:

1. Lyntoto:
Lever en ferdig utfylt Lyntoto-kupong til kveldens løp – uten å registrere deg. Lyntoto-spillet finner du oppe til venstre på Nettavisens travmagasin.

2. Eksperttips:
Du kan velge mellom tre spillforslag fra Nettavisens traveksperter. Tipsene finner du oppe til venstre på Nettavisens travmagasin. Deretter klikker du på ett av beløpene og registrerer deg som kunde
. Registrer deg her!
function r22Open(url) { window.open(url, "NettavisenR22", "width=686,height=460,scrollbars=yes"); } function r22Open2(url, width, height) { window.open(url, "NettavisenR22", "width="+width+",height="+height+",scrollbars=yes"); }


3. Alle spill fra Norsk Rikstoto:
Her kan du registrere deg som kunde hos Nettavisen. Dersom du allerede har konto hos Norsk Rikstoto, kan du bruke samme innlogging på Nettavisens travmagasin.
Registrer deg her!
function r22Open(url) { window.open(url, "NettavisenR22", "width=686,height=460,scrollbars=yes"); } function r22Open2(url, width, height) { window.open(url, "NettavisenR22", "width="+width+",height="+height+",scrollbars=yes"); }


>> Les mer på Nettavisens travmagasin