Nettavisen.no

Tjenester
(Thinkstock.com/Somebody)

Du sparer mange kilo på bytte salami

Ukens kostholdstips fra ernæringsfysiologen er noe de fleste kan gjøre noe med.

Lyst på et godt kostholdsråd som kan bidra til at du sparer kroppen din for mange kilo årlig, og samtidig hjelper deg legge grunnlaget for en bedre helse?

Nettavisen samarbeider med kostholdstjenesten Somebody, en kostholdstjeneste for deg som vil vite hva du spiser, leve sunt og styre kaloriinntaket for å få kontroll på vekta.

7 små endringer
Hver uke i syv uker vil ernæringsfysiolog og gründer av kostholdstjenesten Somebody, Camilla Andersen, levere et ukentlig kostholdstips som innebærer at du ved å gjøre en endring i kostholdet kan spare kroppen din for mange kilo årlig.

Ta kontroll
På kostholdstjenesten Somebody kan du også ta kontroll over din vekt ved å sjekke ditt kaloribehov, føre kostholdsdagbok og bytte ut kalorisyndere med sunnere alternativer.
Les mer her

Her er ukens tips (tips 2 av 7):
«Hvis du spiser to skiver vanlig salami hver dag og bytter til Go og mager-salami, sparer du kroppen for 1,7 kg på ett år».

Tips 1: Så lett sparer du kroppen for 2,1 kg

- Jeg trodde ikke smågodt utgjorde så mye
Martine Andersen fikk bakoversveis når hun meldte seg inn i Somebody og fikk et røntgenbilde av kostholdet sitt.

- En venninne tipset meg om SomeBody og jeg forelsket meg raskt i konseptet, forteller Martine.

- Jeg bruker måltidskalkulatoren hver dag og har fått et mye sunnere forhold til godteri. Før kunne jeg spise meg så mett i helgene på god middag og godteri at jeg ble trøtt, slapp og fikk vondt. Det gjør jeg ikke lenger, takket være SomeBody.

- Jeg har alltid vært normalvektig, men har hatt 3-4 kilo som har vært ustabilt. Jeg har nå et mye sunnere forhold til mat. Det var ikke et mål å gå ned i vekt, men ha kontroll og holde vekten stabil. Det klarer jeg med glans nå.


Ned i vekt med rett kosthold!
Har du også lyst til å få kontroll over inntaket?

Somebody kan du lære mer om hvordan du kan spise riktig og miste vekt ved å forholde deg til ditt eget kaloribehov.

Få vite hva ditt kaloribehov er, sjekk kalorisynderne i ditt kosthold, sammenlign og bytt ut matvarer, før dagbok og få tips til hvordan du kan spise annerledes.

Les mer om kostholdstjenesten Somebody her