RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Krev erstatning for dårlig bredbånd

- Krev erstatning fra nettleverandøren, dersom du får nedetid på tilkoblingen, råder Forbrukerrådet. UPC og andre bredbåndsleverandører har et helt annet syn på saken.

Når du mister internettilkoblingen har du lite håp om å få erstatning, til tross for at du ikke får varen du har bestilt og betalt for.

Forbrukerrådet mener jussen er klar, og oppfordrer nettbrukere til å presse leverandørene for erstatning.

- Hvis du kjøper en vare eller tjeneste som ikke svarer til det leverandøren lover, kan du kreve prisavslag, påpeker jurist Paal Bjønness overfor Dagsavisen.

I nyeste nummer av Forbruker-rapporten forteller en leser at han var uten nettilkobling fra fredag morgen til mandag kveld. Likevel nektet leverandøren, UPC, å kompensere for dette.

UPC og andre lignende firmaer synes dermed å ha lagt seg på en annen linje enn for eksempel utgivere av aviser. Hvis du en dag ikke får avisen du abonnerer på, vil du som regel få kompensert for dette uten problemer.

Nextgentel opplyser til Forbruker-rapporten at det normalt ikke gis refusjon for nedetid. Først ved brudd på flere dager er selskapet åpen for å gi økonomisk kompensasjon. UPC forteller at kunden har krav på kompensasjon hvis feil på internettprodukter ikke blir rettet i løpet av 48 timer.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere