RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- P4-etterlikning en tabbe

Toppsjef Arne H. Krumsvik i Kanal 24 mener det var en tabbe å legge den nye radiokanalen så tett opp mot P4s profil. Krumsvik innrømmer at hele strategien kollapset da P4 stengte nettet før jul.

Planen var at Kanal 24 skulle legge seg tett opp til P4s profil, for å ikke skremme bort lyttere. Og i utgangspunktet skulle Kanal 24 så gradvis fjerne seg fra konkurrentens profil etter frekvensbyttet 1. januar, skriver Dagens Næringsliv.

Men slik gikk det ikke. For P4 hadde planlagt å skifte frekvens før nyttår, og fikk rettens medhold til å gjennomføre dette. Dermed ble Kanal 24s kommende nett lagt døt, og P4s lyttere forsvant fra frekvensen.

-Vi har måttet forholde oss til en del urealistiske forventninger og må ta selvkritikk for å ha bidratt til forventningene. Da P4 stengte nettet, falt hele vår strategi. Hadde vi sett at forutsetningene ville bli endret, ville vi selvfølgelig ikke vært så store i kjeften, sier Krumsvik til Dagens Næringsliv.

Hittil har en fjerdedel av norske radiolyttere permanent stilt inn Kanal 24 på apparetene sine. Men dobbelt så mange har P4 som fast kanalvalg. For å lokke lyttere, vil Kanal 24 gjennomføre profilendringen raskere enn planlagt.

Krumsvik vil imidlertid ikke si noe om hvordan Kanal 24 skal skille seg sterkere fra P4, og oppfattes som "den moderne, aktuelle, friske og underholdende radiokanalen".

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere