RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Steen Jensen har mistet all troverdighet

Markesføringseksperter mener Ingebrigt Steen Jensen har mistet all troverdighet etter sitt varme forsvar for Tine, som han har tjent gode penger på.

I går ble det kjent at reklameguru Ingebrigt Steen Jensen hadde stått frem som varm Tine-forsvarer på NRK Standpunkt , samtidig som han gjennom reklamebyrået Dinamo hadde hatt Tine som stor kunde. Steen Jensen har også debattert Tine på radio.

Nå viser det seg at forholdet mellom Steen Jensen og Tine også omfatter at Tine kjøpte 19.000 eksemplarer av Steen Jensens bok «Ona fyr».

Flere markedsføringseksperter mener Ingebrigt Steen Jensen har mistet all troverdighet når det gjelder Tine og landbruksspørsmål.

- Han har ingen troverdighet igjen. Steen Jensen er landbrukskooperasjonens våpendrager nummer én. Han er den siste NRK burde ha spurt om å stille opp i en slik debatt. Det er som å spørre frisøren om klipp eller spørre prinsessen om kongehuset. Det er rart han ikke ser det selv. Han snakker med påholden kjeft, sier forbrukerforsker Trond Blindheim ved Oslo markedshøyskole til VG.

Også førsteamanuensis og ekspert på markedsføring Håvard Hansen ved Handelshøyskolen BI er kritisk.

- For meg mistet han siste rest av troverdighet generelt. Det virker som om han ikke har forstått hvor alvorlig Tine-skandalen er. I lys av at Steen Jensen og Dinamo forlag også har solgt 19000 bøker til Tine, blir hans opptreden i NRK direkte latterlig, sier Hansen til VG.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere