RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Bedret reklamesalg i august

Salg av reklame steg med åtte prosent i august. Nye bruttotall fra ACNielsen viser at tv-kanalene, kino og spesielt formidlerne av utendørsreklame hadde størst vekst.

Det ble solgt reklame for 1.035 milliarder kroner i august. Sammenliknet med samme måned i 2002 er dette en økning på åtte prosent viser nye tall fra ACNielsens Reklamestatistikk, ifølge Kampanje.

De kommersielle tv-kanalene økte bruttosalget mest i august. Omsetningen var 16 prosent høyere enn i samme måned i fjor. Avisene og ukepressen økte begge annonsesalget med seks prosent.

Formidlerne av utendørs- og plakatreklame gikk opp hele 33 prosent. Kinoreklame økte etter flere måneder på rad med nedgang, med 20 prosent.

Radiokanalene var de store taperne i august. Reklamesalget i radio sank med åtte prosent. Annonsesalget hos fagpressen sank også tilsvarende.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere