RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Bloggere påfører milliontap

I USA påfører misfornøyde bloggere næringslivet milliontap.

Bloggekspert Stephanie Bonnet i Burson-Marsteller i London mener norske selskaper risikerer å tape både ansikt og store beløp hvis de ikke begynner å overvåke bloggere.

- Det ligger stor påvirkningskraft i populære blogger, sier Bonnet til Dagens Næringsliv.

Ingen av Norges 50 største selskaper har sine egne blogger.

- Selskaper kan ha blogger der en administrerende direktør eller andre skriver om bedriften og svarer kunder, eller de kan velge å bare ha interne blogger for bedriften, sier Bonnet.

Om selskaper ikke oppretter egne blogger, er det viktig at man overvåker blogger som skriver om selskaper. Hvis ikke risikerer man tapt omdømme og store økonomiske tap.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere