RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Får dobbelt med regninger

Sist oppdatert:
Telefonselskapet FixTelecom aksepterer ikke at de har mistet hele sin kundebase, og sender nå ut regning til sine tidligere kunder.

Grossistleverandøren MCI Norway mente FixTelecom ikke hadde oppfylt sine forpliktelser, og overførte hele kundebasen til selskapet over til Briiz Telecom.

Post- og teletilsynet har heller ikke vært nådige overfor selskapet, og har fjernet dem fra sin prissammenligning på nett.

Fix nekter å akseptere
FixTelecom har ikke brydd seg om at de har mistet sine kunder. De har nå begynt å sende ut regning til alle sine tidligere kunder, som også mottar regninger fra Briiz. Sammen med regningen kan man lese følgende:

Kjære kunde. Du har kanskje sett presseoppslag og/eller mottatt brev fra Briiz Telecom og MCI hvor det påstås at du ikke lenger er kunde hos Fix Telecom og at du videre vil bli betjent av Briiz.

Vi vil med dette forsikre deg om at Fix Telecom fremdeles er din leverandør av telefoni tjenester, og be deg om å se bort fra all korrespondanse fra MCI og Briiz. Det understrekes at enhver påstand om at du har blitt overført til Briiz ikke er autorisert av FixTelecom.

Forbrukerombudet advarer
Forbrukerombudet går nå ut og fraråder folk mot å betale regningene sine.

- Hvis man ikke har betalt regningen, bør man avvente, sende et brev til hvert av selskapene, og si at man ikke vil betale før det er klarlagt hvem man skal betale til, sier fungerende Forbrukerombud Jo Gjedrem til forbruker.no.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere