RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Flere får forbrukerhjelp på nettet

Sist oppdatert:
Forbrukerrådets halvårsstatistikk viser at bil- og boligproblemer ligger på klagetoppen. Færre henvendte seg angående strøm sammenliknet med tidligere år. Her ser du listen over hva vi klager mest på.

Totalt har antall henvendelser sunket med over 17 prosent i første halvår. Forbrukerrådet fikk 59.550 henvendelser første halvår i år, mot 72.067 henvendelser i samme periode i fjor, skriver Forbrukerportalen.no.

Kategorien ”Biler” topper statistikken. Den største endringen er i kategorien ”Energi”.

Forbrukerrådet mottok nærmere 6.000 henvendelser på strøm i første halvår i fjor, mens det tilsvarende tallet i år er 1.136. Det høye klageantallet i 2003 skyldes sannsynligvis de høye strømpprisene i fjor vinter.

I andre kategorier er det bare mindre endringer.

Samtidig øker det gjennomsnittlig antall brukere på Forbrukerrådets internettjeneste, forbrukerportalen.no markant, fra 25.000 unike brukere per måned i fjor til godt over 60.000 i år.

Dette klager vi mest på:

  1. Biler
  2. Leie/utleie av bolig
  3. Mobiltelefoner mv
  4. Markedsføring
  5. Selveierbolig
  6. PC, Mac, datautstyr (hardware)
  7. Fasttelefoni
  8. Møbler
  9. Klær
  10. Energi

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere