RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Friele sparer reklamemillioner

Foto: Marit Hommedal (Scanpix)
Sist oppdatert:
Herman Frieles kamp om ordførerkjedet i Bergen kan være verdt opptil 100 millioner i reklame for Kaffehuset Friele.

Flere reklamebyrå mener kaffekongen Herman Friele (H) har fått store mengder gratisreklame fordi omtalen i radio, tv og aviser har handlet vel så mye om ordførerkandidatens salg av kaffe som hans politiske saker.

- Hvis det var kommersiell reklame, så ville de måtte betalt et sted mellom 50 og 100 millioner kroner for de eksponeringene og den tiden han er i de ulike mediene, sier forsker Trond Blindheim ved Handelshøyskolen BI til NRK.

Også byråleder Christian Overaa i reklamebyrået Oktan Publicis mener Kaffehuset Friele tjener godt på at ordførerkandidaten får så god omtale i media.

- Reklame handler om å komme i bevisstheten til folk. Det er klart at Friele er en veldig sterk merkevare, og slik sett allerede er høyt i bevisstheten til folk. Ved at Herman Friele stadig vekk er i media, så vil vi bli påminnet om dette, sier han til NRK.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere