RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Øker prisen hos Telenorkunder

Sist oppdatert:
Telegiganten Telenor og myggen Port It krangler så busta fyker, og resultatet er en prisøkning på 700 prosent hos Telenors fasttelefonkunder.

De to kranglefantene klager nå hverandre inn for Konkurransetilsynet. Stridens kjerne er at Port It like før jul hevet termineringsprisen til 63 øre, skriver Aftenposten.

Ved at Port It hever prisen, blir det dyrere for Telenor å videreformidle samtaler fra deres fasttelefonabonnenter til Port It-kundene. Telenor reagerer ved å heve sine ringepriser til Port It-kunder fra mellom 15 og 22 øre i dag til 1,19 kroner fra mars.

- Port Its nye pris koster oss rundt 3,5 millioner kroner i måneden. Hittil har vi dekket dette for kundene, men det kan vi ikke fortsette med, sier Berit Kjøll i Telenor Privat til Aftenposten.

Port It-sjef Pål Eivind Vegard fremholder på sin side at de nå har akkurat samme termineringspris som Telenor Mobil har brukt i alle år. Vegard mener markedet er «pill råttent», men lover at selskapet setter ned sin pris umiddelbart dersom de øvrige operatørene gjør det samme.

Port It er en teleoperatør formidler samtaler for blant annet Telio og BKK.

Også teleoperatøren Smartcall hever sine termineringspriser, noe som betyr at Telenor hever kostnaden for Smartcalls kunder.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere