RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Knallsuksess med pay-tv

Sist oppdatert:
Rainbow Hotels har stor suksess med kampanjen der menn lokkes med gratis pay-tv og PlayStation. Hotellkjeden er så langt årets vinner i kampen om gjestene.

Det ble stor ståhei da Rainbow Hotels lanserte sitt eget tilbud rettet mot menn i begynnelsen av januar.

Porno til far - strykejern til mor
Tilbudet gjaldt samtlige gjester, men tilbudet appellerte nok mest til menn. Hotellkjeden fristet med gratis pay-tv, Vi Menn, PlayStation, skopuss og Dagens Næringsliv.

Særlig oppsikt vekket det at hotellkjeden samtidig tilbød egne «kvinnerom» med strykejern og strykebrett, kvinnemagasiner, helfigurspeil, blomster, ekstra hygieneartikler, make-up-speil og morgenkåpe.

Nå viser det seg at tilbudet virket. Hotellkjeden knuste i januar den gjennomsnittlige veksten blant hotellene i Norge.

Beleggvinner
Rainbow Hotels fikk en økning på belegget med sju prosent i januar sammenlignet med samme måned i 2004. Dette er neste fem prosent sterkere enn gjennomsnittet blant samtlige hoteller i Norge.

Rainbow fikk i januar et belegg på 49 prosent, mens belegget blant resten av hotellene i gjennomsnitt ble 42,3 prosent.

- Dette er vi veldig godt fornøyd med. Det er akkurat det resultatet vi hadde håpet på. Vi har også satt rekord i antall internettbestillinger i januar, sier salgs- og markedsdirektør Eva Hagby i Rainbow til TV 2 Nettavisen.

Hva vil du helst ha på hotellrom?
Gratis pay-TV
PlayStation
Vi Menn
Strykejern
Ingen av delene
Ingen mening

Se resultat

Vinner terreng i hovedstaden
Hotellkjeden tar også innpå sine konkurrenter i Oslo. I januar gikk gjennomsnittsbelegget ved hotellene i Oslo opp fra 49,7 prosent til 56,2 prosent. I samme periode økte belegget ved Rainbows hoteller i Oslo fra 46 til 55 prosent, sammenlignet med januar 2004.

Og ifølge TV 2 Nettavisens lesere frister det med gratis pay-tv. Av 1036 lesere, mener 62 prosent at gratis pay-tv er det beste tilbudet.

Hva foretrekker du? Porno eller strykejern? Diskuter saken iVeggavisennå.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere