RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Kraftig økning for bolig på nett

Sist oppdatert:
Ifølge en ny undersøkelse har internett tatt over store deler av annonsemarkedet for boligsalg fra papiravisene. Spesielt for aldersgruppen 25-39 år er internett den viktigste arenaen i boligjakten.

- Boligselgere vil spare tusenvis av kroner fordi mange heretter kan satse kun på Internett. Mange vil også spare fordi boligannonser i avis vil bli billigere, sier adm. direktør Geir Hantveit i Krogsveen AS i en melding.

Undersøkelsen, som er gjennomført på oppdrag fra Krogsveen, viser at nesten halvparten ser på nettet som den viktigste informasjonskilden når de er på jakt etter ny bolig.

I Oslo har Internett passert avisene som den viktigste kilden, uansett aldersgruppe.

Hantveit mener at det bare er et tidsspørsmål før nettet seirer totalt over papiravisene, nå som den "viktigste" aldersgruppen er vunnet og Oslo-folket i stor grad har forlatt Aftenpostens boligseksjon.

I andre regioner i landet leder fortsatt avis, men ledelsen er liten og minkende.

Men Krogsveen-sjefen vil ikke gi noe generelt råd om å droppe avisannonsen som en del av markedsføringen når man skal selge boligen sin. Dette er en vurdering fra gang til gang.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere