RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Lidl sparer millioner på gratisreklame

Den tyske dagligvaregiganten Lidl har fått gratis reklame for mellom 50-100 millioner kroner ved av å bli hyppig omtalt i medie.

I forkant av etableringen i Norge har ikke matvaregiganten brukt en eneste krone på markedsføring. Men likevel kjenner mer enn annenhver normann til Lidl, melder NRK.

Det er flere som kjenner til Lidl enn Bunnpris og Ultra, selv før Lidl har åpnet en eneste butikk i Norge, viser en undersøkelse ACNielsen har gjort.

Kjeden har fått gratis reklame verdt mellom 50 og 100 millioner kroner i norsk presse, forteller daglig leder Terje Wold i Alexander Reklamebyå til NRK. Han synes at Lidls hemmeligholdelses-strategi er både bevisst og effektiv.

Snart skal åpner de første Lidl-butikkene i Norge. Med en omsetning på nærmere 350 milliarder kroner kan kjeden kapre store markedsandeler.

Erfaringene fra andre land viser at Lidl lokker kundene til sine forretninger blant annet ved å ha svært lave ølpriser.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere