RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Matkundene mindre fornøyde etter streiken

Matbutikkene sliter med omdømmet og kundebesøket etter transportarbeiderstreiken. Flere svikter nærbutikken, og mange kunder er mindre tilfredse.

For butikker med lav lojalitet og kundetilfredshet var streiken svært lite velkommen, skriver Propaganda.

En undersøkelse utført av Research International viser at 52 prosent av befolkningen mellom 20 og 65 år benyttet andre dagligvarebutikker enn normalt mens streiken pågikk.

Det er ikke uventet kundene til Rema, Ica-Norge og Norgesgruppen som i størst grad fant nye butikker, ettersom disse kjedene var hardest rammet. To tredjedeler av deres kunder benyttet andre dagligvarebutikker enn de normalt bruker under streiken.

Norgesgruppen ble hardest rammet av transportarbeiderstreiken mens den sto på. ICA-Norge risikerer imidlertid å få de største langsiktige negative virkninger, ettersom de slet med lojalitetsproblemer fra før.

Undersøkelsen til Research Interational viser at Coop jevnt over har høyere tilfredshet enn de øvrige kjedene. To tredjedeler av dem som skiftet butikk havnet i en Coop-butikk Og de nye kundene vil sannsynligvis fortsette å handle hos Coop.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere