RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Megleropprør mot Aftenposten

Boligmeglerne i Oslo gjør opprør mot høye annonsepriser i Aftenposten. Nå ser meglerne seg etter et nytt annonseorgan.

Det er til sammen 11 meglerforetak som nå legger hardt press på Aftenposten for å få ned prisene, skriver Dagens Næringsliv.

Til sammen omsatte foretakene i fjor 12-13.000 boliger, og de aller fleste ble markedsført gjennom Aftenposten. Markedsføringen koster mellom 100 og 150 millioner kroner.

- Aftenposten har ikke tatt inn over seg at betingelsene for å bestå som markedsplass for boliger har endret seg dramatisk på kort tid. Tidligere var annonse i Aftenposten obligatorisk. Nå er en trykt annonse kun et supplement til internett som markedsplass, sier advokat Torbjørn Ek og Geir G Hantveit, administrerende direktør i Krogsveen as.

De to meglerne er nå klare til å finne seg andre annonseorganer.

- Aftenposten er for dyr og systemet for prising for komplisert. Vi er ute etter en trykt markedsplass som supplement til internett, med høy distribusjon og god trykkvalitet – til en langt lavere pris enn det som i dag tilbys i markedet. Vårt mål er i hvert fall å halvere kunders annonsekostnader, sier Hantveit.

Aftenpostens administrerende direktør Olav Mugaas sier til Dagens Næringsliv at han ikke er glad for presset fra meglerne.

- Vi er veldig vare for denne typen utvikling. Og vi er egentlig svært ydmyke når det gjelder prisutvikling, sier Mugaas.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere