RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nå er Sesam historie

Sist oppdatert:
«Det var en gang» et søkeeventyr som het Sesam. Ikke nå lenger.

Schibsted skulle ta det norske søkemarkedet med storm da de lanserte den norske søkemotoren Sesam, men selskapet har aldri fått et godt fotfeste og har tapt store millionbeløp.

Tjenesten ble lansert mer eller mindre samtidig med en annen norsk fiaskotjeneste, Yelo, og tjenester som hele Oslo i 3D har ikke reddet selskapet.

Nå har konsernet bestemt at Schibsted Søk og Sesam Media skal bli heleide datterselskaper til Finn.no. I den forbindelsen forsvinner merkevaren Sesam, og Finn vil bli det som står igjen. Dagens Sesam-tjeneste vil bli integrert i Finn.nos øvrige tjenester, melder selskapet i en pressemelding.

Samtidig som merkevaren forsvinner, vil det bli gjort betydelige kutt i organisasjonen. 100 årsverk skal bli overflødige, og dette skal bli løst ved sluttpakker håper ledelsen. Terje Seljesteth, administrerende direktør i Finn, håper å unngå oppsigelser.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere