RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nettreklame til værs

Foto: Lise Strandlien (Nettavisen)
Sist oppdatert:
Fjoråret ble et svært godt år for reklame på internett. Bransjen tror nå at fjorårets vekst på nesten 40 prosent fortsetter i år.

Men fremdeles ligger Norge langt bak i utviklingen. Det sier nettreklamekspert Stein Lillemoen.

- I Europa bruker de store merkevarebyggerne nettet som kanal, mens det henger litt igjen i Norge, sier han. Fordelen med nettreklame, er at forbrukeren blir fristet til å kjøpe der og da, sier han til Kanal 24.

- Vi har ventet en stund på at løftet skal komme, sier Terje Gaupset som er daglig leder i bransjeforening for interaktiv markedsføreing. Han tror veksten kommer til å fortsette med enda 30 prosent, og tror nettreklame kommer til å stjele marked fra TV og avis.

Kommunikasjonsdirektør i NSB, Arne Vam, er svært fornøyd med å bruke nettreklame. Selskapet mener de selger flere togbilletter når de reklamerer på nettet.

Og Stein Lillemoen tror nettreklamen kommer til å bli mer avansert, og at annonseprisene kommer til å øke.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere