RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Punger ut for nye Aftenposten

Sist oppdatert:
Aftenposten har planer om å bruke 10 millioner kroner på å lansere den tabloide morgenutgaven søndag 2. januar.

Første søndagen i 2005 skal hele Aftenposten trykkes i en liten avis, såkalt tabloidformat. I forkant av omleggingen har avisen kjørt sin største og dyreste annonsekampanje, skriver VG.

Det skal godt gjøres å ikke vite om det nye formatet, spesielt hvis du bor i hovedstaden. Store reklameboards og plakater ombord i de fleste av Oslos offentlige transportmidler skal nemlig informere om «nye» Aftenposten.

Ansatte i avisen skal også dele ut gratis aviser på Oslo Sentralbanestasjon. I tillegg sendes det ut 1,2 millioner brosjyrer til husstander over hele Norge. Som kronen på verket kjører Aftenposten en reklame på TV 2.

sluttregningen for herlightene kommer på 10 millioner kroner.

«Tanta» har hyret inn reklamebyrået Dinamo, som skal produsere reklame som lokker de unge leserne. Allerede tabloidutgaven kommer skal avisen ha skaffet seg 2.000 nye abonnenter.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere