RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Rabatt til den som maser

Sist oppdatert:
Etter driftsproblemer i juni har Chess gitt rabatt til kunder, men bare til dem som ringer og maser.

Netcoms mobilnett brøt sammen to dager i juni. Dette rammet også kundene til Chess, som har en del kunder som bruker Netcoms nett. Netcom bestemte seg for å gi kundene halv ringepris i en uke som plaster på såret.

Men Chess har ikke gitt denne rabatten videre til kundene. Først sa selskapet at dette ble for komplisert. Men nå viser det seg at kunder som maser, får 200 kroner i rabatt, melder Aftenposten.

- Hadde jeg ikke pushet på, hadde jeg ikke fått pengene sier Chess-kunde Marius Fladvad Størdal til avisen. Fra Chess bekreftes det at man gir noen kunder rabatt. Det hevdes at det er for komplisert å gi Netcoms rabatt videre til alle kunder.

Andre mobiloperatører som leier nettkapasitet, stiller seg uforstående til at dette skal være så vanskelig.

- Det skal ikke være slik at kun de som klager får rabatt. Kundene skal likebehandles. NetCom var ryddig i denne saken, og det burde også Chess vært, sier seniorkonsulent Per Johnsen i Forbrukerrådet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere