RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Reklame kan hindre salg

Sist oppdatert:
Jo mer reklame du ser, jo mindre vil du antagelig kjøpe, viser en eksamensoppgave fra Handelshøgskolen i Stockholm.

Jo mer reklame vi mates med, jo mer lar vi reklamen påvirke oss. Utfallet blir imidlertid ikke at vi kjøper mer, men at vi ser færre valgmuligheter og kjøper mindre.

Det viser en eksamensoppgave fra Handelshøgskolen i Stockholm, skriver svenske Näringsliv24.

– En kan tenke seg at når kundene kjenner til flere varemerker, burde de også kunne tenke seg å velge flere. Men det er nøyaktig det motsatte som skjer, sier en av forfatterne av oppgaven, Fredrik Östgren, til nettsiden.

Undersøkelsen er basert på tall fra selskapet Nordisk Media Analys (NMA).

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere