RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Salgsboom for Grandiosa

Sist oppdatert:
De to nye medlemmene i Grandiosa-familien har vært en ubetinget suksess. Salget har økt over 60 prosent hittil i år. Kjøttdeig og løk er den store vinneren.

De to nye pizzavariantene fra Stabburet har slått an blant norske ganer. Siden smaksvariantene pepperoni og kjøttdeig og løk ble lansert har salget av Grandiosa gått rett til værs.

- Salget på Grandiosa har økt helt enormt. Hos oss har vi registrert en dobling, sier driftssjef Jonny Sørå i Bunnpris til TV 2 Nettavisen.

- Faktisk har den vanlige grandiosaen blitt passert av begge de nye smakene. Kjøttdeig og løk selger mest, men pepperoni er på andreplass, sier han videre.

60 prosent salgsøkning
Stabburet bekrefter salgsøkningen.

- Vi har solgt 5 millioner grandiosaer hittil i år, mot 3 millioner i samme periode i fjor. Vi har sett en salgsøkning på 60 prosent, med økning for alle de fire variantene, sier informasjonssjef Robert Rønning i Stabburet til TV 2 Nettavisen.

Grandiosa produseres ved Stabburets fabrikk på Stranda i Møre og Romsdal. På grunn av den store etterspørselen, har fabrikken innført døgnkontinuerlig produksjon. I forrige uke gikk det 70 trailere med til sammen 800.000 Grandiosa fra fabrikken.

- Det er flere som smiler her om dagen, sier Rønning som ikke vil kommentere hvor mye Stabburet tjener på salgsøkningen.

Kjøttdeig og løk leder
Samtidig har markedsføringskampanjen til de to nye smaksvariantene vært en ubetinget suksess. Til nå har det kommet inn 157.000 stemmer på hvilken av de to pizzasmakene som skal beholdes etter sommeren.

- Kjøttdeig og løk leder med 78 prosent av stemmene, forteller Rønning.

For hele landet viser tallene at 58 prosent av stemmene er avgitt av menn. Halvparten av stemmene kommer fra aldersgruppen 16-40 år.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere