RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

SAS øker flytiden

(scanpix)
Sist oppdatert:
Samtidig som selskapet vil øke flytiden, må SAS få ned kostnadene sine for å møte den harde konkurransen fra lavprisselskapene.

- Vi har ikke noe valg. Vi må få ned kostnadene så vi kan ha " low service og low prices" innen Skandinavia, sa konsernsjef Jørgen Lindegaard i SAS på et strategiseminar torsdag.

Flytiden skal økes fra 7,5 til 8,5 flytimer i døgnet,

Til tross for den harde konkurransen i lavprismarkedet, understreket Lindegaard at SAS er fast bestemt på å klare å holde fast på lav pris selv om servicen er god.

Med kostnadskuttene risikrerer alt som ikke er kjernevirksomhet å bli solgt ut. SAS IT-gruppe er til salgs, og neste på listen kan være hotellvirksomheten. Lindegaard bekreftet dette på strategiseminaret.

Lindegaard sa at de enten kunne tenke seg å selge hotellgruppen eller børsnotere den.

Selv om SAS rendyrker sin forretningsvirksomhet, må de største endringene skje i Scandinavian Airlines.

SAS vurderer blant annet også å begynne med kredittkortsalg over nettet, for på denne måten ta kunder fra Ryanair og andre lavpristilbydere.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere