RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Stadig flere ledige stillinger på nett

Sist oppdatert:
Stadig flere ledige stillinger utlyses på internett. Og nå tjener «stilling ledig»-sidene penger.

Den samlede annonseomsetningen innenfor «stilling ledig» hadde ved utgangen av november økt med 40 prosent sammenlignet med samme periode i 2003, skriver Dagens Næringsliv.

Tallene kommer fra medlemmene i Inma og Mbl/Nettforum.

Ifølge en undersøkelse TNS Gallup har utført for Finn, bruker 44 prosent av jobbsøkere internett i jakten på ledige stillinger, 44 prosent bruker avis, fire prosent bruker tekst-tv, og 35 prosent bruker andre kanaler.

På nettstedet Finn økte «stilling ledig»-omsetningen med 30 prosent de ni første månedene i 2004. Selskapet Finn jobb AS omsatte i 2003 for 30,6 millioner kroner, og leverte et driftsresultat på 2,7 millioner kroner.

Ifølge direktør Eirik Bache-Wiig økte antall utlyste stillinger på nettstedet med 42 prosent, men han tviler på at internett vil utkonkurrere avisene som medium for stillingsannonser.

- Vi tror internett og avis vil leve godt side om side i lang tid fremover. Internett er sannsynligvis den best egnede kanalen for dem som er aktivt på jakt etter ny jobb, mens avis har en styrke med tanke på dem som ikke er på jakt etter ny jobb, sier Finn-sjefen til Dagens Næringsliv.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere