RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Styrtrik på selvbruning

Selvbruningsbransjen har vært en megasuksess de siste tre årene. Produsenten St. Tropez har økt omsetningen med 200 prosent hvert år, hvilket har gjort gründer Robin Gibson (39) styrtrik.

- De siste tre årene har omsetningen gått av hengslene. I flere år på rad har vi vokst med 200 prosent i året, sier Robin Gibson til Dagens Næringsliv.

Hun er grunnlegger av selskapet St. Tropez og ubestridt dronning innen selvbruningsbransjen.

Fregner

Den tidligere negledesigneren er såkalt «plaget av fregner» og i 1993 ble hun virkelig lei av oransje render i ansiktet etter hyppig påføring av selvbruningskrem.

Derfor investerte hun mye tid, men lite penger og utviklet et eget produkt hun prakket på kundene i neglesalongen. Etter kort tid solgte hun St. Tropez selvbruningskrem for rundt 700.000 kroner i året.

Bruner stjerner

– Nå er omsetningen på 170 millioner dollar (ca. 1, 14 milliarder kroner) på verdensbasis, opplyser Gibson til Dagens Næringsliv.

Gibson bor i dag i kongelig i Valencia, California, har sportsbiler som hobby og besøker jevnlig Hollywood-stjernene hjemme, for å smøre dem inn med selvbruningskrem.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere