RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Telenor kutter bindingstiden

Sist oppdatert:
Telenor Mobil gir etter for presset, og kutter nå bindingstiden på abonnementene til ett år.

Den reduserte bindingstiden iverksettes fra 15. mars. Det bekrefter selskapet i et brev til Forbrukerombudet, ifølge Aftenposten.

Beslutningen fra Telenor kommer etter fem måneders korrespondanse og møtevirksomhet, der Forbrukombudet har presset på for å få en maksgrense for bindingstid.

Forutsetningen fra Telenor Mobil er at de andre operatørene gjør det samme.

- Vi ønsker å bidra til en felles bransjestandard. Det er til forbrukernes beste, og det er til aktørenes beste, sier Esben Tuman Johnsen, assisterende informasjonssjef i Telenor Mobil til avisen.

Uttalelsen fra Johnsen faller ikke i god jord hos kommunikasjonssjef Guri Wormdahl i NetCom.

- Jeg synes utsagnet faller litt på sin egen urimelighet, etter at det har vært så mye krangling om bindingstiden fra Telenors side. I NetCom har vi hatt en ett års bindingstid i to år nå, sier kommunikasjonssjefen til TV 2 Nettavisen.

Telenor er den siste av de store norske mobiloperatørene som fortsatt tilbyr så mye som 18 måneders bindingstid til private forbrukere. Netcom har operert med 12 måneders bindingstid lenge, og Tele2 innførte nylig 12 måneders bindingstid.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere