RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Telenor melker bredbåndskundene

Sist oppdatert:
Telenor tilbyr superrask Internett-oppkopling via kabel-tv-selskapet Telenor Avidi, men bruker nesten hele markedsføringsbudsjettet på å få deg til å satse på ADSL.

Telenor Avidi forberedte i sommer en massiv markedsføringskampanje for bredbånd via kabel-tv-nettet, men konsernledelsen i Telenor satte foten ned. De vil heller selge ADSL, som overfører data via telenettet.

- Vi legger vekt på én teknologi om gangen, innrømmer informasjonsdirektør Atle Lessum i Telenor Privat overfor Dagens Næringsliv.

Ifølge DN er Lessum ikke uenig i at det Telenor faktisk gjør, er å melke ADSL-kundene før de satser markedsføringsbudsjettet å tilby et produkt som er bedre: Internett via tv-kabelen.

En av grunnene er at Telenor bare har 375.000 kabel-tv-kunder, mens hele 1,8 millioner har fasttelefon.

Ledelsen i Telenor Avidi er oppgitt over beslutningen fra Jon Fredrik Baksaas og resten av konsernledelsen.

”Det er med beklagelse jeg melder at representanter fra ledende organer i konsernet har stoppet massekommunikasjonen i forbindelse med kampanjen vi kjører for Internett-tjenesten”, skrev Avidi-ledelsen i en e-post til de ansatte 25. august i år.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere