RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

TV ble redningen for Time Warner

Mediekonsernet Time Warner har snudd store underskudd til positive tall, men de positive effektene etter fusjonen med AOL har ingen sett noe til. Atter en gang er det TV-virksomheten som sørger for inntektene.

Nylig byttet mediegiganten navn til Time Warner, etter å ha hatt AOL i navnet siden 2001. Fusjonen med internettkjempen AOL har ikke vært noen økonomisk suksess, selv om selskapet nå er verdens største mediekonsern.

Overskuddet i tredje kvartal endte på 3,8 milliarder kroner stammer i hovedsak fra driften av TV-stasjoner. Time Warner Cable og betalingskanalen HBO er konsernets gullgruve.

Internettvirksomheten AOL er derimot et katastrofeområde. Over to millioner internettkunder har vendt selskapet ryggen og det er lite som tyder på at det blir en enkel oppgave å få dem tilbake.

Som om ikke konsernsjef Richard Parsons har nok problemer å stri med har også kredittilsynet begynt å kikke nærmere på en avtale som er inngått mellom Time Warner og konkurrenten Bertelsmann.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere