RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Vi liker kommersiell radio

NRK taper lyttere, mens Kanal 24 og Radio 1 har mest grunn til å juble over radiotallene for februar. Det viser denne månedens lyttertall.

Radio 1 Storby er den kanalen som øker mest i antall lyttere, nærmere 327.000 hører nå på kanalen som kun er tilgjengelig i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim. Det er 65.000 flere enn i januar.

Også Kanal 24 har grunn til å feire, om enn bare litt. Nå har kanalen en daglig oppslutning på 8,4 prosent, eller 340.000 lyttere, mot januars 5,9 prosent. Det er likevel godt under de 375.000 lytterne kanalens reklamepris er basert på.

P4 har hatt en stabil måned, og har en fortsatt over én million lyttere om dagen.

Det er NRKs kanaler som får svi av de kommersielle radiokanalenes inntog. Til sammen har de tre NRK-kanalenes markedsandel gått tilbake med 3,4 prosentpoeng til 56,3 prosent, og det er P1 som faller mest.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere