RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Vits å gjøre forskjell likevel

Sist oppdatert:
NetCom markedsfører seg med slagordet «Ingen vits å gjøre forskjell». Men nå forskjellsbehandler de likevel.

Kampanjen, som varer fra 30. mai til 17. juni, er et tilbud til enkelte av kontantkort-kundene til Netcom. Hvis denne kundegruppen fyller opp kontantkortet sitt for 500 kroner på nettet eller i minibank i løpet av perioden, vil de få 1000 kroner i ringetid. Men ikke alle kunder med kontantkort kan nyte godt av tilbudet.

- Bare til de beste
- Dette er et tilbud vi har sendt ut til de beste kontantkort-kundene våre, sier informasjonsansvarlig Guri Wormdahl i NetCom.

Hun forteller at tilbudet har blitt sendt til de kundene med høyest forbruk. Wormdahl vil ikke oppgi hvor høyt forbruk man må ha for å få tilbudet.

- Vi har iverksatt noen tiltak for å beholde de beste kundene, sier hun.

Dyrt
Wormdahl kan skjønne at kunder som ikke har mottat tilbudet synes dette er urettferdig.

- Men vi må gjøre egne vurderinger. Det er veldig dyrt for oss å gjennomføre dette. Derfor har vi måttet plukke ut noen, sier hun.

- Merkelig
Seksjonssjef Bente Øverli i Forbrukerombudet er forundret over kampanjen NetCom.

- Vi synes det er merkelig at NetCom kjører den profilen når de markedsfører seg med «ingen vits å gjøre forskjell», sier hun.

Generelt mener Øverli folk bør ha fokus på ringeprisene istedenfor tilbudene.

- Mange tror de har gjort et kupp når de får 500 kroner ekstra i ringetid, men når teleskrittene renner, er det kanskje ikke så billig likevel.

Post- og teletilsynet har ikke vært tilgjengelig for kommentar.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere