Gå til sidens hovedinnhold

26 millioner for Try

På tross av solide marginer mener Try de ikke tar seg for godt betalt.

Try Reklamebyrå hadde ett av sine sitt beste år noensinne i 2007. Etter fusjonen med internettbyrået Apt fikk reklamebyrået Try og et samlet overskudd på 26 millioner kroner i fjor. Nå jobber det totalt 75 personer i de to byråene.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Driftsinntektene i det som nå er blitt Try-konsernet endte på 165 millioner kroner, og av dette var 82 millioner kroner rene honorarer, skriver Dagens Næringsliv.

Try mener overskuddet ikke er større enn det burde vært.

– Vi er ekstremt kostnadseffektive, og er en lite byråkratisk bedrift, sier byrågründer Kjetil Try til DN.

Apts reklamebyråkunder forsvant i forbindelse med fusjonen, men byrået leverer likevel syv millioner kroner i overskudd.

– Apt mistet 40 prosent av kundene sine, men det var ingen stor overraskelse, sier administrerende direktør i Try Reklamebyrå, Harald Strømme, til Dagens Næringsliv.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Reklame

Siste sjanse: Salg på Pyton-helt, Pondus og mye annet