RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Annonsebilag

Foto: Privat

Dro inn 1,5 mill på to uker

Sist oppdatert:
Entreprenør Frank Gjesdal har funnet en unik måte å skaffe seg nye kunder på.

Nettavisens formidlingstjeneste MittOppdrag.no er blitt en stor suksess etter lanseringen i 2009, og hver uke tikker det inn rundt 1300 nye oppdrag fra lesere som vil ha tak i alt fra snekkere og anleggsgartenre til advokater og regnskapsførere.

Nadderud Maskin AS fikk suksess umiddelbart da entreprenørfirmaet kjøpte oppføring på MittOppdrag.no.

Har signert 8 jobber
- Vi har veldig gode erfaringer med Mittoppdrag. Vi har svart på flere titalls oppdrag og vært på tolv befaringer de siste to ukene. Åtte av dem har endt med kontraktssignering, og dette er jobber vi ellers ikke ville ha fått kjennskap til, forteller daglig leder Frank Gjesdal.

Nadderud Maskin har blant annet signert arbeid for to ulike sameier i østlandsområet gjennom MittOppdrag. Det ene oppdraget er alene verdt over 600.000 kroner pluss moms.

- Jeg vil anslå at verdien på de åtte jobbene er ca 1,5 millioner kroner inkludert moms. Vi har bare møtt seriøse oppdragsgivere så langt, forteller Gjesdal.

Bare store jobber
Anbudstjenesten Mittoppdrag hjelper daglig både privatpersoner og bedrifter med å finne den billigste og beste leverandøren av tjenester. Bedrifter og andre oppdragsgivere som har knyttet seg til MittOppdrag.no, blir varslet på e-post om nye jobber i den bransjen og det geografiske området de befinner seg i. Over 36 000 bedrifter mottar jevnlig oppdrag via tjenesten.

- Det har kommet veldige varierte oppdrag innen vår bransje. Vi går gjennom alle oppdragene og plukker ut dem vi synes ser mest interessante ut. Som regel dropper vi småjobber og mindre håndverksjobber.

- På en del av befaringene har det vært mange aktører både før og etter oss. Oppdragsgiverne ser etter ulike ting før de bestemmer seg for hvilken aktør de velger, og du må være god på det du gjør og gi riktig pris for at du skal bli valgt ut. Vi har enten vært veldig heldige eller gode under befaringene, ettersom vi har fått to tredeler av oppdragene vi har vært på befaring på, sier Gjesdal.

- Bedre enn katalog
Nadderud Maskin markedsfører seg med egen hjemmeside og gjennom Adwords og søkemotoroptimalisering. Tradisjonell katalogoppføring har bedriften dårlig erfaring med.

- Anbudstjenester som MittOppdrag er definitivt mye bedre enn katalogoppføring. Det er nesten så jeg ikke har lyst til å si det for å holde konkurrentene unna tjenesten, ler Gjesdal.

- Jeg vil tro at MittOppdrag også er veldig bra for dem som skal få utført arbeidene. Det er ikke lett å orientere seg i entreprenørbransjen for privatpersoner, avslutter Gjesdal.

Spar tid og penger ved å legge ut ditt oppdrag på Mittoppdrag.no.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere