Gå til sidens hovedinnhold

For en reklame

Dette er antakelig den beste annonseringen for et spill vi noen gang har sett.

(Spill):«Street Fighter IV» ble nylig lansert til PS3 og Xbox 360, et spill vi her i Spillmagasinet ikke nølte med å gi seks øyne på terningen i anmeldelsen.

«Street Fighter» er imidlertid mer enn bare et spill. Den er et symbol på arkadespill og svette spillehaller. På japansk spillkunst og, ja, langt på vei hele 90-tallet. Det er i alle fall hva Capcom selv mener.

I en videospesial i tre deler tar spillselskapet for seg 90-tallets popkultur i all sin strålende glans, fra erotiske «Basic Instinct» til tenåringsfenomenet Kris Kross, fra «Wayne's World» til «Street Fighter II». Eller som Capcom kaller det: «Street-Fighter»-årene.

Videoene er naturligvis ment å promotere det nye «Street Fighter»-spillet, men basert på uttalelser fra en rekke britiske mediepersonligheter er videoene samtidig et underholdende dokument på 90-tallets ungdomskultur.

Se «Street-Fighter»-årene, del 1

HTML EMBED
video_embed(12357,1);

Se «Street-Fighter»-årene, del 2

HTML EMBED
video_embed(12358,1);

Se «Street-Fighter»-årene, del 3

HTML EMBED
video_embed(12359,1);

På forsiden av Spillmagasinet finner du flere saker om spill.

Reklame

Supertilbud: Nå kan du få gratis strøm til februar