Gå til sidens hovedinnhold

A-pressen og Orkla valgte Telenor

Orkla Media og A-pressen har inngått et teknologisk samarbeid med Telenor rundt rubrikktjenesten Zett. Den nye nettjenesten skal utfordre Finn.no i rubrikkmarkedet.

Zett.no er A-pressens og Orkla Medias tilsvar til Schibsteds Finn.no. Tjenesten omfatter de to mediekonsernenes 70 lokalaviser og skal være et rubrikkmarked på internett. Telenor, som eier en tredel av A-pressen, skal levere de tekniske løsningene til tjenesten.

Partnerskap
Telenor skal blant annet stå for utviklingen av SMS- og MMS-tjenester, betalingsløsninger, WAP-portal og video- og streamingtjenester.

- Avtalen er et viktig bidrag i den partnerskapsstrategien vi har innenfor Internet, WAP- og andre mobile tjenester, sier konserndirektør i A-pressen, Jon Espen Lohne.

Direktør for nye medier i Orkla, Jan M. Moberg sier i en pressemelding at Telenor sitter på kompetanse og teknologi som de to mediekonsernene ikke er i besittelse av.

Tette bånd
Istedenfor å bygge opp en egen teknologiavdelig ønsker Orkla og A-pressen å samarbeide tett med Telenor.

- Samarbeidet mellom mediehusene og Telenor åpner for spennende forretnings- og tjenesteutvikling sammen med ledende mediehus i Norge. Det er også viktig for oss at denne avtalen er med på å bygge opp under allerede eksisterende rammeavtale og aktiviteter mellom A-pressen og Telenor, sier administrerende direktør i Telenor Norge, Morten Karlsen Sørby.

Reklame

På tilbud: Den norske skogsmaskinen barna elsker