Anmeldelse: «Angry Birds»

Fuglene i «Angry Birds» har all grunn til å være sinte på de som står bak PS3-utgaven.

Arkadespillet «Angry Birds» er blant de mest populære til iOS og har toppet salgslistene nesten siden det ble lansert. Kort fortalt går det ut på at du ved hjelp av en stor sprettert og ulike typer fugler som ammunisjon, skal skyte noen kjipe og godt barrikaderte griser.

Utviklerne har tydeligvis bestemt seg for at mye vil ha mer, for nå kommer «Angry Birds» til stort sett det som er av plattformer. Dessverre er det ikke noe vits å glede seg over den nyheten, i hvert fall ikke hvis PS3-utgaven er noe å gå etter. Riktignok er alt innholdet på plass og spillet byr av og til på litt moro, men alt i alt har utviklerne som står bak konverteringen gjort en skikkelig dårlig jobb.

I tillegg til at grafikken er uklar og stygg, er kontrollen i PS3-utgaven av «Angry Birds» håpløs. For å skyte fuglene må du dra styrespaken bakover, og så enten slippe spaken eller prøve å føre den i ønsket bane. Uavhengig av hva du gjør, føles det som om spillet har en egen plan og overstyrer deg. Med andre ord, det er ofte helt tilfeldig hva som skjer, vi opplevde blant annet at fuglen gikk rett i bakken, baklengs og i baner som ikke lignet noe på det vi mente.

Heldigvis går ting av og til som du vil, og når det skjer er «Angry Birds» like morsomt som på iPhone. Hvis finske Rovio hadde investert litt mer penger og ikke minst tid i PS3-utgaven, hadde den blitt skikkelig knall og like bra som originalen. Sånn som ståa er nå, har vi fått servert en slapp konvertering som det bare å styre unna, hoppe over, ignorere at finnes, også videre.

Gigantisk pute: Denne gir optimal sovestilling