Samarbeidet ble kjent samme dag som Norges Handels og Sjøfartstidende gikk sammen med Orkla Media og A-pressen om et nytt selskap som skal drive med innholds- og overvåkingstjenester i mediemarkedet.
- Det er ikke noe oppsiktsvekkende i at vi samarbeider med Dagbladet, selv om det formelt fortsatt er en konflikt om Dagbladets aksjepost i Norges Handels og Sjøfartstidende, sier sjefredaktør Amund Djuve i Dagens Næringsliv til NTB.
Han sier de to avisene allerede har et omfattende trykkerisamarbeid, og at annonsesamarbeidet gir gjensidige fordeler.
- Tvisten om aksjeposten er ikke bilagt, men den er utsatt i fire år og vil da bli løst ved voldgift, sier Djuve.
Avtalen mellom de to avisene om annonsesamkjøring innebærer økt konkurranse i forhold til både Aftenposten og VG. I begynnelsen er det stillings- og reiselivsannonser som skal prioriteres.
