Gå til sidens hovedinnhold

BB-par tapte mot Se og Hør

Se og Hør har ikke brutt god presseskikk ved å skrive om forholdet mellom «Big Brother»-deltakerne Anette Young og Rodney Omdahl Karlsen.

Ifølge Kampanje klaget Anette Young og Rodney Omdahl Karlsen Se og Hør inn for PFU etter reportasjen «Big Brother-Anette er blitt ungkarskvinne - dramatisk brudd med Rodney».

Krevde erstatning
I samme slengen sa de til VG at de ville kreve opp mot 700.000 i erstatning for de falske ryktene. Young og Omdahl Karlsen mente at bladet bevisst unnlot å ta hensyn til deres forklaringer, og dermed krenket deres privatliv.

Se og Hør svarte at paret måtte regne med at det ble skrevet om deres forhold og at de selv i stor grad hadde påført seg medias søkelys.

Gikk langt
Pressens Faglige Utvalg konkluderer med at Se og Hør ikke har brutt god presseskikk, men at de har gått for langt i å trekke bastante slutninger. Bladet har også klargjort at Omdahl Karlsen og Youngs syn er annerledes enn Se og Hør sitt i senere numre.

Reklame

Ekstremt høy strømpris – slik kutter du regningen