Gå til sidens hovedinnhold

BMW med service på kjøpet

BMW lanserer denne uken et globalt dekkende servicekonsept for bilmerkene BMW og MINI i Norge - Service Inclusive.

Dette er jo ikke noe nytt i bransjen, men det er første gang vi ser BMW prøve seg på noe slikt. Interessant nok med tanke på at de vet hvor hardt bilene sine gjerne blir kjørt, det er jo «The Ultimate Drivingmachine» som er BMWs slagord.

Bedre økonomisk oversikt
Produktet kjøpes som en servicepakke til bilen, og kan inneholde elementene service, vedlikehold og reparasjoner. Servicekonseptet er svært fleksibelt og kan skreddersys til nesten et hvert behov.

Den helt klare fordelen for kunden er at det blir mer oversiktlig hva det koster å eie bilen.

«Eieren kan konsentrere seg 100% om kjøregleden bak rattet i en BMW eller MINI. Erfaringer fra andre land viser at dette servicekonseptet bidrar til å øke bilens restverdi og dermed reduserer avskrivningen over tid», heter det i en pressemelding fra BMW Norge

Maksimal fleksibilitet
Enkelhet har vært helt sentralt i oppbyggingen av Service Inclusive. En Service Inclusive avtale velges ut fra den enkelte bileiers behov, og med en rekke forskjellige kombinasjonsmuligheter vil det nesten alltid finnes en avtale som dekker kundens ønske.

Avtalen betales fullt ut ved inngåelse, og er knyttet til selve bilen i den pågjeldende perioden / antall kilometer.

En Service Inclusive avtale er meget fleksibel, og kan om ønskelig gjelde i inntil 6 år og opp til 150.000 km kjørelengde. Dersom bilen selges videre i løpet av avtaleperioden, fortsetter avtalen å gjelde for bilens nye eier. Dette er noe som bør kunne trekke annenhåndsverdien opp.

Hele bilen i nøkkelen
Hele verdens autoriserte verksteder kan ta i mot en slik bil på service, og kan lett finne informasjon om hva som har skjedd, bare gjennom den elektronisk nøkkelen til bilen hvor alt ligger lagret.

Flere forskjellige avtaletyper
Som BMW- eller MINI-eier vil man kunne velge mellom flere forskjellige avtaletyper, avhengig av behov og ønsker. Det eneste som kreves er at avtalen inngås innen bilen skal ha sin første ordinære service iht. serviceheftet.

¿ Basic Service Inclusive dekker arbeid og deler til skifte av oljer og væsker, filtre og tennplugger.

¿ Service Inclusive dekker i tillegg arbeid og deler til bytte av bremser, clutch og vindusviskere.

¿ Service Inclusive+Repair dekker alt over og kan i tillegg nærmest sidestilles med en forlengelse av bilens garanti.

Priseksempler for BMW 116i:
Basic Service Inclusive: 5 år / 100.000 km: kr. 6.143,- ( ca 6 øre/km)

Service Inclusive: 5 år / 100.000 km: kr. 13.142,- (ca 13 øre/km)

Service Inclusive+Repair: 5 år / 100.000 km: kr. 20.530,- (ca 20 øre/km)

NB! Oppgitte priser er uten moms, så for deg som må betale selv, må du nok gange med 1,25 for å finne prisen.

Konseptet Service Inclusive gjelder selvfølgelig for alle BMW og MINI modeller. Et annet priseksempel er en Basic Service Inclusive avtale til den firehjulsdrevne BMW X5 3.0d. Avtalen for 5 år og inntil 100.000 km koster bare ca. 7 øre/km uten moms.

Reklame

Enormt salg på alt du trenger til løping

Kommentarer til denne saken