Gå til sidens hovedinnhold

Discovery lanserer ny sportskanal

Med Eurosport Norge forsterker TV Norge og Discovery sin posisjon med sportssendinger.

I lang tid har TV 2 og NRK hatt den største andelen av sportssendinger her i landet.

TV Norge, under Discovery, lanserer 3. september Eursport Norge - en 24-timers norsk sportskanal, skriver Dagens Næringsliv i mandagens papiravis.

– Vi sitter nå på betydelige sportsrettigheter, og sport blir et viktig satsingsområde i tiden som kommer. Med en lokal 24-timers sportskanal får vi utnyttet bedre alle de rettighetene vi sitter på. OL er jo et godt eksempel på en massiv rettighet der seerne vil nyte godt av å ha flere kanaler fra oss, sier Strømme i en pressemelding.

Første sending blir den viktige EM-kvalifiseringskampen i Norges gruppe mellom Aserbajdsjan og Kroatia, 3. september.

Pengesterke Discovery har allerede sikret seg rettighetene til å vise OL i 2018, 2020, 2022, og 2024 i 50 land, hvorav Norge er ett av dem.

Administrende direktør i Discovery Networks, Harald Strømme, går langt på vei å avsløre at de er ferdighandlet når det gjelder rettigheter, skriver avisen videre.

Discovery Networks eier blant annet TV Norge og Max.

- Med EM- og VM-kvalifisering i fotball, Europaligaen, Hockey-VM og PGA-turneringen i golf, har vi allerede scoret en rekke mål for Eurosport Norge. OL var en kanon helt oppe i krysset, men det handler om å score flere mål en motstanderen. Og dette er et spill der dommeren aldri blåser av kampen. Vi er innstilt på en på et svært langsiktig løp, sier Stømme til DN.

Reklame

Nå: Vi selger ut Pondus-bøkene på lager fordi vi skal flytte

Kommentarer til denne saken