Sports Interactive, selskapet som står bak megasuksessen «Football Manager», har inngått en avtale med Prozone Sports.

Avtalen innebærer at databasen i spillet Football Manager blir innlemmet i «Prozone Recruiter», en nettbasert analyseplattform som har til hensikt å hjelpe fotballklubber med å identifisere nye talenter for rekruttering.

Databasen i spillet Football Manager er svært omfattende og inneholder kjente og ukjente spillere fra hele verden.

- Informasjonen som samles inn av vårt nettverk av over 1300 speidere over hele veren, kombinert med Prozones utrolige prestasjonsdata, gjør dette til et uvurderlig verktøy for enhver fotballklubb som tar spillerrekruttering på alvor, sier direktør Miles Jacobson i Sports Interactive i en pressemelding.

- I årevis har vi hørt historier om managere og speider som bruker våre data i rekrutteringsprosessen. Nå blir det offisielt. Ekte managere fra hele verden vil finne og sammenligne spillere med hjelp av data og et søkesystem som vil være veldig kjent for dem som spiller Football Manager, legger han til.

Prozone har klubber som Ajax, Arsenal, Aston Villa, Bayer Leverkusen, Bayern München, Chelsea og Everton som kunder.