Gå til sidens hovedinnhold

Ølbot til TVNorge

Corona Extra sponset en Big Brother-sending. Nå reagerer Medietilsynet skarpt, og vil gi TVNorge bot.

Medietilsynet reagerer på sterkest mulige måte overfor TVNorge, etter at en Big Brother-sending ble sponset av ølprodusenten Corona Extra.

Det skriver Propaganda.

Mandag 6. februar hadde alkoholdrikken Corona Extra funnet veien til rulleteksten. Medietilsynet er entydig i sin konklusjon.

- Vi kunne bedt om redegjørelse, men når det står «i samarbeid med Corona Extra» på rulleteksten så valgte vi å gå ut med varsel direkte, forklarer rådgiver i Medietilsynet, Erik Langebeck til Propaganda.

Det er forbudt for alkoholprodusenter å reklamere eller sponse TV-sendinger i Norge.

Medietilsynet gir TVNorge frist til 23. mars med å komme med tilsvar før endelig reaksjon bestemmes.

Det er ikke klart hvor stor en eventuell bot vil bli, men den kan bli saftig, skriver Propaganda.

Reklame

Sommerens kuleste badeflåter

Kommentarer til denne saken