Gå til sidens hovedinnhold

Skyr Gibsons Jesus-film

Ingen av de store distributørene i USA ønsker å ta i Mel Gibsons kontroversielle Jesus-film "Passion".

- Det er ikke verdt alt oppstyret, sier en studiotopp i Hollywood til magasinet Newsweek. Uansett regner de ikke med at "Passion" vil tjene penger.

Ros og raseri
"Passion" har fått mye ros og påkalt mye raseri. Også Vatikanets offisielle holdning er at historien om Jesus' siste 12 timer er et gripende dokument fra Gibson.

Men den flammende diskusjonen rundt Gibsons personlige tro og filmens budskap om hvem som tok livet av Jesus, har gjort den lite attraktiv for Hollywood.

Truet på livet
Der i gården husker man fremdeles hvordan Universal slet med Martin Scorseses "Jesus siste fristelse". 25.000 gikk i marsj mot Universal.

- Vi fikk millioner av brev. Martin Scorsese, styreformann og jeg ble truet på livet. Vi hadde sikkerhet rundt oss i lang tid etterpå, sier en tidligere studiosjef til Newsweek.

Det sies at Miramax er interessert. I tillegg er Lions Gate på banen, men Gibsons eget produksjonsselskap Icon har ikke aktivt søkt en amerikansk distributør. Utenfor USA vil Icon selv distribuere filmen, heter det.

Reklame

Her får du munnbind levert helt hjem